Такі дані ми отримали із загальнонаціонального опитування, здійсненого в липні 2019 р. агенцією Info Sapience на замовлення Українського фонду «Благополуччя дітей». Нагадаємо, що кампанія була спрямована на попередження зваблювання дітей онлайн.

З квітня по серпень 2019 р. Український фонд «Благополуччя дітей» проводив інформаційну кампанію «Уважні батьки», що спрямована на висвітлення ключової ролі батьківської уваги в захисті дітей від загроз у мережі.
Зваблення в мережі базується на маніпуляціях, спрямованих на переконання дитини створювати еротичні матеріали, а в окремих випадках також зустрічатися у реальному житті для сексуального використання. Особи, які здійснюють такі онлайн-маніпуляції, зазвичай обирають дітей, які потребують уваги, вдячності, визнання їхніх цінностей та вирішення конфліктних проблем. Очевидна підтримка дитини злочинцем часто стає механізмом започаткування загрозливих стосунків.

Діти, батьки яких знаходять час на розмову, уважні до поведінки дитини, вміють помітити її потреби і вміло йдуть їм назустріч, значно меншою мірою наражаються на маніпуляції, в тому числі у мережі. Ось чому гасло кампанії: «Батьківство – це виклик. Будьте пильні, аби чогось не проґавити». А супровідні матеріали підказують, як наглядати за безпекою вашої дитини в Інтернеті.news 16.09.2019

Вперше кампанія «Уважні батьки» у 2017 році була реалізована Фундацією "Даємо дітям силу" у Польщі в рамках діяльності польського Центру безпечного Інтернету. Право на координування та використання матеріалів кампанії було надано Українському фонду «Благополуччя дітей» на безкоштовній основі.

Для проведення інформаційної соціальної кампанії «Уважні батьки» підготовлено:

Офіційний запуск кампанії був проведений під час всеукраїнської конференції «Непомічені підлітки», яку 19-20 квітня 2019 р. у м. Києві організував Український фонд «Благополуччя дітей» у партнерстві з Київським університетом імені Бориса Грінченка та Центром педагогіки травми. У конференції взяли участь 142 фахівця.

Кампанію «Уважні батьки» підтримали Міністерство соціальної політики України (надісланий інформаційний лист про кампанію та вебінар у області через мережу соціальних служб, на сайті міністерства розміщена інформація про кампанію, підготовлений анонс вебінару) та Міністерство освіти і науки України (розіслані інформаційні листи про кампанію в усі обласні департаменти освіти і науки та області інститути післядипломної педагогічної освіти).

Постери кампанії були розіслані на запити громадян і розміщені у публічних місцях міст і сіл Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Кіровоградської, Київської, Одеської, Рівненської, Харківської, Херсонської, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей. Кількість сканувань QR коду на плакатах щодня зростає і наразі сягає 180.

Відео кампанії «Уважні батьки», розміщене на каналі Фонду в YouTube, зібрало 2 567 переглядів. До сторінки з матеріалами кампанії на сайті Українського фонду «Благополуччя дітей» звернулося 4100 відвідувачів.
Робота сторінки у Facebook «Просвітницька кампанія «Уважні батьки» із власною айдентикою була запущена у день старту кампанії 20 квітня 2019 р. Станом на кінець звітного періоду сторінка кампанії має 940 підписників та 848 уподобань. Пости сторінки мають пряме органічне охоплення аудиторії 250 тис. осіб та 13 119 реакцій (залучення).

Прес-реліз кампанії з посиланням на її матеріали опублікували не менше сотні електронних медіа: офіційні сторінки обласних районних та місцевих адміністрацій, освітні установи, локальні медіа тощо.
Інформація про кампанію «Уважні батьки» була згадана у статті «Соблазнение онлайн: какие угрозы поджидают детей в сети и как маньяки "по-новому" совращают малолетних» від 23.05.2019 на мультимедійній платформі NEWSONE та у рубриці «Тема дня» телеканалу UA Донбас 2 серпня 2019.

У липні 2019 р. агенція Info Sapience на замовлення Українського фонду «Благополуччя дітей» провела загальнонаціональне опитування щодо візуалізації матеріалів кампанії. В опитуванні за методикою особистого інтерв’ю взяли участь 1000 респондентів з усіх регіонів України. На запитання «Чи чули Ви про кампанію «Уважні батьки», що спрямована на попередження зваблювання дітей у мережі?» 11% респондентів відповіли, що «Так, я бачив \ бачила ролик по телевiзору \ в Iнтернетi», 1,8% респондентів бачили постер кампанії, 12,5% респондентів сказали, що «Я чув \ чула про кампанiю, але не бачив \ бачила жодних матеріалів». За оціночними даними, кількість людей охоплених кампанією «Уважні батьки» складає щонайменше 2 800 000 осіб.

Після офіційного завершення проекту УФБД продовжує підтримувати сторінку кампанії у мережі Facebook і її аудиторія зростає. Це рішення зокрема пов’язане із тим, що в ході національного опитування більше 80% респондентів назвали кампанію такою, що потрібна.

Кампанія «Уважні батьки» була проведена Українським фондом «Благополуччя дітей» в рамках проектів «Попередження сексуального насильства та сексуальної експлуатації дітей у країнах Центральної та Східної Європи» за підтримки OAK Foundation та «Навчання дітей захисту від сексуального насильства» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.