Проект здійснюється за підтримки Дирекції з питань розвитку та співробітництва Швейцарії (SDC).

Проект розрахований на 3 роки (липень 2003 - червень 2006) і здійснюється у 8 областях України (Волинська, Дніпропетровська, Запорізька, Київська, Луганська, Рівненська, Тернопільська, Хмельницька), Автономній Республіці Крим, містах Севастополі та Києві. 

Партнери проекту: Міжнародна федерація соціальних працівників,Українська асоціація соціальних педагогів і спеціалістів із соціальної роботи

Мета: покращити якість соціальних послуг дітям і сім'ям у громаді шляхом удосконалення професійного рівня фахівців і впровадження інновацій у соціальну роботу.

Завдання:

  • підготувати спеціалістів соціальної сфери та волонтерів для роботи в громаді;
  • забезпечити інформаційну та консультаційно-методичну підтримку діяльності практиків соціальної сфери та волонтерів, які надають соціальні послуги в громаді.;
  • впровадити інноваційні моделі соціальної роботи з дітьми та сім'ями в громаді;
  • налагодити партнерство між суб'єктами соціальної роботи в громаді. 


Види діяльності:

  • проведення семінарів/тренінгів для фахівців соціальної сфери, представників громадських організацій, волонтерів, котрі працюють у територіальних громадах;
  • розробка, апробація та видання методичних матеріалів;
  • проведення курсів підвищення кваліфікації для практиків соціальної сфери; -організація роботи ресурсних і консультаційних центрів на базі територіальних громад;
  • створення і функціонування мобільно-консультаційних груп при ресурсних і консультаційних центрах;
  • розробка та апробація інноваційних моделей надання соціальних послуг дітям і сім'ям у громаді;
  • організація круглих столів з метою налагодження партнерства між державними та неурядовими організаціями.

Результати:

  • Відпрацьовано каскадну модель семінарів/тренінгів як форми популяризації та поширення інноваційних технологій соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім'ями в громаді.
  • Розроблено та впроваджено інноваційну програму підвищення кваліфікації "Теорія та практика соціальної роботи в громаді" для спеціалістів соціальної сфери. За цією програмою пройшли навчання на факультетах післядипломної освіти педагогічних університетів та отримали свідоцтво державного зразка про підвищення кваліфікації 144 практики соціальної сфери.
  • Апробовано комплексну систему методичного супроводу спеціалістів, які пройшли навчання на семінарах/тренінгах, курсах підвищення кваліфікації в рамках проекту.
  • Підготовлено 5 тренінгових модулів для практиків соціальної сфери, в яких презентовано інноваційні технології соціальної роботи з дітьми та молоддю в громаді ("Громада як осередок соціальної роботи з дітьми та сім'ями"; "Усвідомлене батьківство як умова повноцінного розвитку дитини та підвищення потенціалу громади"; "Соціально-психологічна підтримка ВІЛ-інфікованих дітей та їх сімей у громаді"; "Форми організації дозвілля дітей та молоді"; "Збереження та зміцнення репродуктивного здоров'я підлітків і молоді: потенціал громади "; "Здоров'я - моя цінність"). Сформовано 4 мобільно-консультаційні групи (38 тренерів), які проводять семінари/тренінги, консультації з різних питань соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім'ями в громаді для різних категорій клієнтів. Зокрема, щонайменше 449 практиків соціальної сфери підвищили свій рівень поінформованості та оволоділи новими технологіями соціальної роботи з дітьми та сім'ями в громаді.
  • Розроблено та впроваджено п'ять моделей надання соціальних послуг дітям і сім'ям у громаді:

Модель "Центр по роботі з громадою" (функціонує у м. Сарни з вересня 2004 року) Мета моделі - активізація громади м. Сарни задля покращання становища дітей, сімей та молоді шляхом підвищення рівня поінформованості її членів щодо інновацій у соціально-педагогічній діяльності.

Модель "Клуб для підлітків за місцем проживання" (функціонує на території мікрорайону "Позитрон" у м. Івано-Франківськ з грудня 2003 року). Мета моделі - організація змістовноо дозвілля дітей та підлітків у мікрорайоні.

Модель "Тренінговий центр для підлітків" (функціонує в м. Луцьк з жовтня 2004 року). Мета моделі - формування у підлітків навичок соціальної компетентності, які дозволять їм ефективно вирішувати проблеми повсякденного життя.

Модель "Школа як осередок соціально-педагогічної роботи з батьками у мікрорайоні" (функціонує на базі загальноосвітньої школи № 67 м. Дніпропетровськ з листопада 2003р.). Мета моделі - підвищення рівня батьківської компетентності з питань розвитку та виховання дітей в сім'ї. Модель "Панночка-Кияночка" (функціонує на базі Київського міського центру роботи з жінками з лютого 2005 року). Мета моделі - сприяння формуванню життєвої компетентності, розкриттю творчого потенціалу дівчат-підлітків, розробки стратегії власного життя та її реалізації у подальшому. Відкрито чотири консультаційні центри з метою надання інформаційно-методичної підтримки практикам соціальної сфери, які реалізують різні напрями соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім'ями в територіальних громадах.

  • Відпрацьовано технологію підготовки та проведення круглих столів як форми налагодження партнерства між суб'єктами соціальної роботи в громаді (за період впровадження проекту проведено 34 круглі столи). З першого етапу впровадження проекту вдвічі зросла кількість соціальних замовлень від державних організацій на надання соціальних послуг в окремих територіальних громадах учасниками проекту. Локальні ініціативи, що виникли внаслідок впровадження компонентів проекту в регіонах: опитування мешканців міста щодо виявлення соціальних проблем дітей та сімей (м. Бердичів)
  • Робота ініціативної групи по створенню центру усвідомленого батьківства (м. Дубно)
  • у м. Дніпропетровськ (модель "Школа як осередок соціально-педагогічної роботи з батьками у мікрорайоні") за ініціативи одного з батьків створено гурток для старшокласників "Проба пера". Крім того, 5 батьків, які пройшли навчання, проводитимуть тренінги для інших батьків разом зі спеціалістами.
  • у м. Сарни ініціативна громада розпочала та здійснює роботу по створенню дитячих майданчиків на околицях міста.
  • у м. Івано-Франківськ (модель "Клуб для підлітків за місцем проживання") члени створеної молодіжно-ініціативної групи проводять заняття у "Школі ввічливості" для молодших школярів. Підлітки ініціювали акцію з упорядкування ігрового майданчика у дворі сусідніх будинків.
  • у м. Жовті Води надійшло замовлення від голови міськдержадміністрацій на проведення круглих столів і семінарів для депутатів міськради та представників громадськості.